Klachtenregeling

De zorgverleners van onze huisartsenpraktijk doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Gelukkig verloopt het contact tussen patiënt en zorgverlener meestal naar ieders tevredenheid. Toch kan het gebeuren dat u als patiënt ontevreden bent over het handelen van de zorgverleners in onze huisartsenpraktijk. U kunt hier op verschillende manieren iets mee doen.

1. In het algemeen kunt u de klacht het beste eerst met uw huisarts bespreken, hoe moeilijk dat voor u misschien ook is. Als de huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan hij ook niet proberen de klacht op te lossen. Bij voorkeur horen wij bij het maken van een afspraak dat u een klacht wilt bespreken, zodat wij voldoende tijd kunnen inplannen voor het gesprek.

2. U kunt uw klacht ook schriftelijk indienen via het klachtenformulier. Dit klachtenformulier kunt u afhalen bij de praktijk of  hier downloaden. De klacht wordt dan door de huisartsenpraktijk zelf behandeld.

3. Als de uitkomsten van het gesprek met de huisarts of de klachtenbehandeling door de huisartsenpraktijk zelf niet naar uw tevredenheid verlopen, dan kunt u een klacht indienen via de landelijke geschillen- en klachtencommissie SKGE.  De klacht wordt dan door een onafhankelijke  regionale klachtenfunctionaris behandeld.  Zie ook de website van de LHV (Landelijke Huisartenvereniging). 

Contact

Telefoon 0546-812832
 

HAP Hendriks en Olthuis

Titus Brandsmahof 20
7606 SB Almelo
Telefoon:
0546-812832
Fax:
0546-453594
www.hendriksenolthuis.nl
Routebeschrijving >

Praktijkfolder

Klik  hier voor de printversie van onze pratkijkfolder.

Handige links