De zorgverleners van onze huisartsenpraktijk doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Gelukkig verloopt het contact tussen patiënt en zorgverlener meestal naar ieders tevredenheid. Toch kan het gebeuren dat u als patiënt ontevreden bent over het handelen van de zorgverleners in onze huisartsenpraktijk. U kunt hier op verschillende manieren iets mee doen.
1. In het algemeen kunt u de klacht het beste eerst met uw huisarts bespreken, hoe moeilijk dat misschien ook voor u is. Als de huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan zij ook niet proberen de klacht op te lossen. Bij voorkeur horen wij bij het maken van een afspraak dat u een klacht wilt bespreken, zodat wij voldoende tijd kunnen inplannen voor het gesprek.
2. U kunt uw klacht ook schriftelijk indienen via het klachtenformulier. Dit klachtenformulier kunt u afhalen bij de praktijk of hier downloaden. De klacht wordt dan door de huisartsenpraktijk zelf behandeld.
3. Als de uitkomsten van het gesprek met de huisarts of de klachtenbehandeling door de huisartsenpraktijk zelf niet naar uw tevredenheid verlopen, dan kunt u een klacht indienen via de landelijke geschillen- en klachtencommissie SKGE. De klacht wordt dan door een onafhankelijke regionale klachtenfunctionaris behandeld. Zie ook de website van de LHV (Landelijke Huisartenvereniging).